تخریب ساختمان

اشتباه رایج تخریب ساختمان

اشتباهات رایج تخریب ساختمان

اشتباهات رایج تخریب ساختمان

پس از اینکه ساختمان ها عمر مفیدشان به اتمام برسد در صورتی برای بازسازی مجدد تخریب نشوند امنیت کل منطقه را به خطر می اندازند از طرفی عوامل طبیعی نیز ممکن است موجب تخریب بخشی از ساختمان شود  یا حتی بازسازی ساختمان ممکن است به دلایل زیباشناختی باشد اما با این حال تخریب یک فرآیند پیچیده بوده که نیاز به برنامه ریزی دقیق و رعایت پروتکل های ایمنی دارد وممکن است  حتی با برنامه ریزی دقیق نیز حوادثی در حین پروژه تخریب ایجاد شود همراه ما باشید با اشتباهات رایج تخریب ساختمان . تخریب ساختمان در تهران با مجموعه تخریبکارچی کمترین هزینه و بهترین سرمایه گذاری شما خواهد بود . برای مشاوره و کسب اطلاعات از هزینه تخریب ، خاکربرداری و خرید ضایعات ساختمان با ما تماس بگیریدو یا همراه ما باشید با  :

  • 7 مورد از اشتباهات رایج تخریب ساختمان که باید بدانید .
  • نحوه جلوگیری از اشتباهات در تخریب ساختمان
اشتباهات رایج تخریب ساختمان

7 مورد از اشتباهات رایج تخریب ساختمان که باید بدانید .

آسیب زدن به سیستم الکتریکی :

هتنگام تخریب ساختمان باید سعی شود که از انشعابات اصلی گاز , آب و برق محافظت شود تا به آنها آسیب وارد نشود ، یکی از اشتباهات رایج ساختمان که نمی توان آن را کوچک شمرد , آسیب زدن به سیستم الکتریکی است که علاوه بر اینکه می تواند برای کارگران خطرناک باشد شما را متحمل هزینه های زیادی برای تعمیر می کند .

استفاده کردن از لودر به جای بیل مکانیکی :

یکی دیگر از مهم ترین اشتباهات رایج تخریب ساختمان , استفاده از لودر به جای بیل مکانیکی است , لودر نخاله های ساختمانی را بارگیری و جابه جایی می کند و باید به جای آن از بیل مکانیکی استفاده نمود زیرا از امنیت بالاتری برخوردار است و لودر ارتعاش ایجاد می کند و می تواند خطرناک باشد .

بیمه نکردن ساختمان :

نکته دیگرکه باید قبل از تخریب ساختمان به آن توجه شود , بیمه کردن ساختمان مورد نظر است زیرا اگر در حین عملیات تخریب افراد ثالث ( فردی غیر از کارگران و عوامل اجرایی ساختمان ) آسیب ببینند و طبق رأی محاکم قضایی اگر کارفرما مقصر شناخته شود وظیفه جبران خسارت را به عهده دارد بیمه های تخریب ساختمان شامل , جبران هزینه های پزشکی , غرامت فوت و نقص و پرداخت غرامت مالی است .

برش زدن همه تیرهای ساختمان :

اشتباه دیگر که هنگام تخریب ساختمان انجام می شود این است که عوامل اجرایی به یکباره تیرها را برش می دهند و این فعل موجب سقوط آزاد تیرهای می شوند قبل از اقدام برش تیرها در ابتدا باید آنها را مهار نمود و شروع به برش زدن تیر کرد .

عدم توجه به ساختمان های مجاور :

اطراف ساختمان مورد نظر باید توسط افراد مجرب بررسی شود زیرا گاهی اوقات با ساختمان های قدیمی مواجه می شویم که دوسازه بر هم تکیه داده اند و اگر ساختمان مورد نظر تخریب شود ساختمان کناری نیز بدون هیچ عملیات گودبرداری تخریب می شود .

پیشرفته ترین تکنولوژی تخریب ساختمان چیست  ؟

قرارگیری ماشین آلات در جای نامناسب :

متأسفانه مسئله دیگر که کم به آن توجه می شود قرار گرفتن ماشین آلات در جای نامناسب بوده که موجب ریز سقف و آوار بر روی آنها میشود  در تخریب مکانیکی ماشین آلات باید در بیرونی ترین قسمت ساختمان , اقدام به تخریب ساختمان نمایند توجه نکردن به این نکته موجب سقوط دیوار , سقف و دیگر اجزا روی ماشین آلات می شوند .

ریختن یکباره قسمت هایی عظیم مانند سقف و دیوار به صورت همزمان :

مورد آخر که هنگام تخریب ساختمان نباید آن را انجام داد این است که بخش های عظیم مانند دیوار یا سقف به صورت همزمان و یکمرتبه روی زمین ریخته نشوند این امر موجب به خظر انداختن جان کارگران شده و ایجاد ارتعاش گسترش را در پی داشته باشد .

نحوه جلوگیری از اشتباهات در تخریب ساختمان

در ابتدا باید مطمئن شوید که سازه در هیچ یک از جهت ها دیوار مشترک با همسایگانش ندارد ؛ قبل از آغاز تخریب مجوز و پروانه مورد نیاز برای عملیات را دریافت کنیدهمچنین باید در مواردی اعم از استحکام , نوع سازه فلزی , بتنی و… خاک بدانید این اطلاعات از بسیاری از اشتباهات جلوگیری می کند برای تخریب ساختمان به مجوز و مدارکی اعم از اصل سند و کپی آن , نقشه تفصیلی ساختمان , نقشه هوایی سازه و مدارک هویتی مالک نیازمندید اگر قرار است عمل تخریب را با انفجار انجام دهید قبل از اقدام تخریب انشعابات برق , آب و گاز را قطع نکنید زیرا در صورتی نشتی به راحتی متوجه آن می شوید , نکته دیگر محافظت از محیط اطراف به خصوص پیاده روها و معابر اطراف است و باید آنها را بست تا تردد صورت نگیرد یا با داربست و توری های سیمی از سقوط نخاله جلوگیری کرد ؛ عملیات تخریب را از بالا و طبقه به طبقه آغاز نمایید و برای جلوگیری از خطر پرت شدن کارگران استفاده آنها از  کمربند ایمنی ضروری است .

شرایط خاکبرداری و خرید ضایعات ساختمانی چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *