تخریب ساختمان

قیمت تخریب هر متر ساختمان چقدره ؟

قیمت تخریب هر متر ساختمان چقدره ؟

قیمت تخریب هر متر ساختمان

در تخریب ساختمان یک سازه یا ساختمان قدیمی , تخریب شده و در آن فضایی که سازه اشغال کرده برای ساخت و سازهای آینده باز می شود , در گذشته تخریب ساختمان توسط چند کارگر انجام می شد اما امروزه می توان به کمک ماشین و تجهیزات مختلف در کوتاه ترین زمان و با دقت این عملیات را انجام داد قیمت تخریب هر متر ساختمان به موارد متعدد از جمله جنس دیوار , مصالح به کاررفته , ارتفاع ساختمان و… بستگی دارد . مجموعه تخریبکارچی با تخریب ساختمان ،خاکبرداری و خرید ضایعات ساختمانی در تهران در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • عوامل مؤثر در تعیین قیمت تخریب ساختمان
  • قیمت تخریب هر متر ساختمان چقدر است ؟
  • چگونه می توان هزینه تخریب ساختمان را کاهش داد ؟
  • قیمت روش های تخریب ساختمان
قیمت تخریب هر متر ساختمان چقدره ؟

عوامل مؤثر در تعیین قیمت تخریب ساختمان

هزینه تخریب ساختمان به عوامل مختلفی از جمله متراژ ساختمان , قدمت بنا ( هر چه بافت فرسوده تر باشد به تجهیزات ساده تری برای تخریب نیاز است ), مصالح استفاده شده در ساخت بنا , روش و ماشین تخریب اعم از انفجار , گوی تخریب , بیل مکانیکی یا تخریب دستی  , نوع سقف  ( آجری , بتنی یا آهنی ), تعداد طبقات ساختمان و… بستگی دارد همچنین اکر محل پروژه صعب العبور بوده و کوچه های آن تنگ باشدانتقال ماشین آلات دشوار تر بوده و هزینه تخریب نیز افزایش می یابد , هزینه های جانبی در محاسبه هزینه تخریب ساختمان تأثیر گذارند از جمله, اخذ مجوز تخریب , بیمه تخریب که در وقوع خسارت هزینه مربوط به تخریب و بازسازی را پوشش می دهد و نیز اقدامات حفظ ایمنی که مربوط به اقدامات حفظ ایمنی ساختمان , ایمنی تخریب با دیوار مشترک و هزینه های آن بوده که  حائز اهمیت است .

قیمت تخریب هر متر ساختمان چقدر است ؟

قیمت تخریب هر متر دیوارهای بتنی :

قیمت تخریب هر متر ساختمان در دیوارهای بتنی با توجه به دیوار مورد نظر متفاوت است تخریب این سازه شیوه های مخصوص به خود را می طلبد که هر یک مزایا و معایب خود را دارد اما به طور کل در تخریب بتون نرخ هزینه ها کمتر از حالت دیگر مانند فرآیند برش می باشد , عوامل مؤثر بر هزینه تخریب بتن شامل متراژ کار , موقعیت مکانی , ضخامت بنا , متراژ , سختی کار و آرماتوربندی دال است هر چه کار بیشتر باشد در آن از مصالح سخت تری استفاده شده و در موقعیت مکانی سخت تری قرار گرفته است ؛ قیمت تخریب هر متر دیوار بتنی حدودا بین 100 تا 150 به بالا و قیمت تخریب هر متر بتن کف 130 تا 250 تومان به بالاست برای اطلاع دقیق از قیمت با توجه به مقیاس مورد نظر با کارشناسان ما تماس بگیرید .

قیمت تخریب هر متر دیوارهای آجری :

گفتیم که دیوار ها از مصالح مختلف ساخته می شوند و هنگام تخریب متناسب با آن مواد قیمت های مختلفی را شامل می شوند قیمت تخریب دیوار آجری برای هر متر مربع بین 30 تا 60 هزار تومان است البته ممکن است که این قیمت با توجه به شرایط اقتصادی متغیر باشد و اینکه این هزینه تنها هزینه تخریب است و میزان قیمت برای جابه جایی نخاله متفاوت است .

قیمت تخریب و کنده کاری هر متر دیوار سرامیک و کاشی :

تخریب جزئی بیشتر در بازسازی انجام شده و می تواند ابعاد متفاوتی داشته باشد کندن کف و دیوار برای لوله کشی , تعویض کاشی و سرامیک و.. ؛ طراح داخلی برای اینکه فضایی باز و آزاد داشته باشد دیوارها را برمی دارد یا جا به جا می کند ؛ هزینه کنده کاری و تخریب کاشی و سرامیک  برابر با هزینه نصب آن می باشد و می توان گفت که حدودا هر متر 18 تا 38 هزار تومان است .

قیمت تخریب هر متر کف ساختمان :

ممکن است که مالک ساختمان به دنبال بازسازی کف ساختمان باشد , بنابراین نیاز به تخریب کف ساختمان است , در نتیجه استعلام قیمت تخریب کف قبل از آغاز عملیات از جمله ضروریات است از عوامل مهم در قیمت تخربی کفپوش ساختمان دستمزد تخریب کار , متراژ , نوع تجهیزات و.. است .

اشتباهات رایج در تخریب ساختمان چیست  ؟

قیمت تخریب هر متر فونداسیون ساختمان :

تخریب فونداسیون یک عملیات پیچیده بوده که باید با دقت و احتیاط صورت گیرد تخریب فونداسیون اغلب به دلیل نیاز به بازسازی یا ساختار جدید از طراحی استفاده می شود فونداسیون می تواند برای ساختمان های بزرگ بسیار عمیق و تخریب آن پر دردسر باشد متداول ترین روش تخریب فونداسیون مانند اره برش بتن  , تخریب با چکش جک , تخریب مکانیکی , تخریب با روش شیمیایی و یا استفاده از ماشین های سنگین است , هزینه تخریب فونداسیون بستگی به نوع آن دارد به عنوان مثال اگر نوع آن نواری باشد از پیکور استفاده می شود.

چگونه می توان هزینه تخریب ساختمان را کاهش داد ؟

برای کاهش هزینه تخریب ساختمان می توان به روش هایی اکتفا کرد به عنوان مثال ضایعات ناشی از تخریب ساختمان مانند درب و پنجره , شیرآلات و.. را بفروشید  و یا اینکه از اکیپ هایی کمک بگیرید که خودشان تجهیزات و نیروی متخصص داشته و ماشین آلات را اجاره نمی کنند .

قیمت روش های تخریب ساختمان

قیمت روش دستی تخریب ساختمان : این روش توسط نیروی انسانی با چکش , پتک و.. صورت گرفته و هزینه تخریب را کاهش داده و امکان بازیافت مصالح را فراهم می کند اما برای ساختمان های چند طبقه کند است .

قیمت تخریب مکانیکی ساختمان  :

در این روش از ماشین هیدرولیکی با بازوی کوتاه , بلند یا بین مکانیکی و لودر استفاده می شود این روش سریع است اما آلودگی صوتی دارد هزینه این روش به دلیل استفاده از ماشین آلات مخصوص بالاست .

قیمت تخریب ساختمان  باگوی :

گوی فولادی به جرثقیل یا لودر وصل شده و با ضربات آونگی خراب می کند این روش بسیار سریع است اما برای بافت متراکم شهری مناسب نیست قیمت این روش بستگی به متراژ کار و ساعت کار جرثقیل دارد .

قیمت تخریب انفجاری :

این روش بسیار سریع و اقتصادی بوده اما باید به دست افراد متخصص انجام شود و برای موارد شهری کاربری ندارد .

قیمت تخریب با مواد غیر انفجاری :

در این روش مواد شیمیایی در بتن تزریق شده  تا آن را خرد کند هزینه این روش بالاست و گرد و غبار و آلودگی صوتی کمتری دارد.

هزینه خاکبرداری و تخریب ساختمان چنده  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *