تخریب ساختمان

قیمت تخریب ساختمان چگونه محاسبه میشود ؟

قیمت تخریب ساختمان

قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود ؟

برای بازسازی و ساخت ساختمان , یکی از مهم ترین و البته پایه ترین کارها تخریب ساختمان است , در گذشته عملیات تخریب توسط چند کارگر ساده انجام می شد اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی عملیت تخریب به کمک ماشین ها با دقت و در زمان کوتاه تر انجام می شود اینکه قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود ؟ به عوامل مختلفی اعم از متراژ بنا , روش تخریب , تعداد طبقات ساختمان و… بستگی دارد . تخریب ساختمان ، خاکبرداری و فروش ضایعات ساختمانی خود را به تخریبکارچی بسپارید . مجموعه ما با بیش از 10 سال سابقه در خدمت شماست . همراه ما باشید اما در ادامه با  :

  • قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود ؟
  • 5 عامل مؤثر در تعیین قیمت تخریب ساختمان
  • قیمت تخریب ساختمان در سال 1402
  • چگونه هزینه تخریب ساختمان را کاهش دهیم ؟
قیمت تخریب ساختمان

قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود ؟

در جواب این سوال که قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود ؟ می توان گفت همانطور که در ابتدا عنوان شد در تعیین قیمت عواملی مانند نوع ساختمان , متراژ ساختمان , مصالح به کار رفته دخیل هستند در برخی حالات قرار داد تخریب به صورت روزشمار بوده و در موارد دیگر این قرار داد به صورت پروژه ای بسته می شود و نیز عده ای از شرکت ها نیز برای تخریب و خاک برداری هزینه ای دریافت نکرده و به جای آن آهن آلات ساختمانی را دریافت می کنند .

5 عامل مؤثر در تعیین قیمت تخریب ساختمان

متراژ و زیربنای ساختمان :

اینکه قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود ؟ باید گفت که یکی از  مهم ترین این عوامل متراژ ساختمان است , فرقی ندارد چه در عملیات تخریب و یا هر کار دیگر هر چه کمیت کار بیشتر باشد قیمت آن افزایش می یابد بنابراین هر چه متراژ ساختمان بیشتر باشد تعداد کارگران یا ماشین آلات بیشتری به کار گرفته می شود و مدت زمان تخریب نیز افزایش می یابد و روی هزینه تخریب نیز تأثیر می گذارند .

مشاوره تخریب ساختمان در بریانک

میزان استحکام ساختمان :

هر چه ساختمان استحکام بیشتری داشته باشد برای تخریب زمان و هزینه بیشتری را متحمل می شود , در ساختمان های کلنگی  قدیمی استفاده از روش دستی , روش مناسب و کاربردی است اما برای ساختمان های بلند و بتنی نمی توان از روش دستی استفاده کرد زیرا علاوه بر زمان بر بودن هزینه بیشتری نیز می برد .

محل اجرای پروژه :

یکی دیگر از موارد مهمی که در تعین قیمت ساختمان تأثیر دارد محل تخریب ساختمان مورد نظر و اجرای پروژه است به عنوان مثال هنگامی که ساختمان مورد نظر در بافت فرسوده قرار دارد شما را دچار محدودیت کرده و آزادی عمل کمتری دارید , چرا ؟ به این دلیل که برای دیگر ساختمان ها , معابر و.. باید امنیت کامل را فراهم کنید و این خود هزینه هایی را به شما تحمیل می کند از طرفی در برخی مناطق نمی توان از ماشین های سنگین تخریب استفاده نمود  و در این صورت باید از روش های سنتی استفاده کرد .

مصالح به کاررفته در ساختمان :

مصالح به کاررفته در ساختمان مورد در کاهش یا افزایش قیمت تخریب نقش مهمی دارد به عنوان مثال ساختمان های بتنی در مقایسه با ساختمان هایی که از آجر و آهن ساخته شده اند مقاومت و استحکام بیشتری داشته و به ماشین آلات و زمان بیشتری نیاز دارند بنابراین قیمت تخریب را نیز افزایش می دهند .

نوع روش تخریب :

دو روش تخریب برای ساختمان روش تخریب به صورت دستی و یا استفاده از ماشین آلات است , انتخاب روش تخریب به شرایط ساختمان بستگی داشته و روی هزینه تخریب تأثیر زیادی دارد , در تخریب به روش دستی نیاز به تجهیزات و ماشین آلات نبوده و از کارگران استفاده می شود این روش ارزان تر است در روش دوم از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته مانند گوی تخریب , بیل مکانیکی , لودر و.. استفاده می شود که هزینه بالاتری دارد .

تخریب ساختمان در تجریش

قیمت تخریب ساختمان در سال 1402

هزینه تخریب دیوار آجری :

قیمت تخریب دیوار آجری به متراژ کار و نوع مصالح استفاده شده و جنس دیوار بستگی دارد به عنوان مثال هزینه تخریب دیوار کناف با دیوار آجری متفاوت است.

قیمت تخریب دیوار بتن :

قیمت تخریب دیوارهای بتنی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اینکه دیوار شامل چه میزان سیمان بوده و وسعت آن چقدر است موقعیت مکانی بنا , سختی کار و آرماتور بندی دال  و.. بستگی دارد و با توجه به شرایط موجود قیمت تخریب دیوار بتن می تواند شاهد نوسان باشد .

قیمت تخریب ساختمان کلنگی :

تخریب ساختمان کلنگی با استفاده از روش های مختلف صورت گرفته که یکی از این روش ها تخریب دستی است که برای ساختمان های کوچکتر است و یا در مواردی که به ماشین آلات سنگین دسترسی محدود باشد مناسب است در این روش از ابزارهای دستی مانند چکش استفاده می شود قیمت تخریب ساختمان کلنگی بستگی به پیچیدگی ساختمان , نوع روش تخریب و زمان مورد نیاز برای تکمیل کار بستگی دارد اگر ساختمان بزرگ و پیچیده باشد نیاز به کارگران بیشتر بوده  و در نهایت هزینه تخریب نیز افزایش می یابد

در کل قیمت تخریب ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد قیمت هر متر تخریب ساختمان می توان از 100 هزار تومان تا 500 هزار تومان باشد اما این مبلغ تخمینی بوده و در تعیین قیمت دقیق آن  نوع ساختمان , وضعیت ساختمان , محل ساختمان و… دخالت دارند .

چگونه هزینه تخریب ساختمان را کاهش دهیم ؟

به اینکه قیمت تخریب ساختمان چگونه تعیین می شود اشاره نموده و عوامل مؤثر در تعیین قیمت را نام بردیم اما چگونه می توان هزینه تخریب را کاهش داد ؟ می توان ضایعات و مواد قابل بازیافت اعم از شیرآلات , درب , پنجره و.. به فروش رساند و اینکه برای تخریب به سراغ اکیپ هایی رفت که خودشان تجهیزات دارند و ماشین آلات اجاره نمی کنندو قیمت مناسب تری دارند .

خریدار ضایعات ساختمانی در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *