تخریب ساختمان

بهترین روش تخریب دیوار

بهترین روش تخریب دیوار

بهترین روش تخریب دیوار

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات نیاز به قوای جسمانی و نیروی انسانی در انجام کارها به حداقل رسیده است  امروزه تخریب سازه ها , برای بهینه سازی ساختمان , تغییر در نقشه های ساخت و بسیاری موارد اینچنینی مورد استفاده قرار میگیرد به همین دلیل همواره به دنبال مناسب ترین و بهترین راه برای تخریب سازه هستیم در گذشته تخریب دیوار و ساختمان به صورت فیزیکی با بیل و کلنگ و توسط چند کارگر انجام می شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت دستگاه های مکانیکی مانند هیلتی , پیکور و دریل کار نیز آسان تر شده است با انتخاب مناسب و استفاده از بهترین روش تخریب دیوار می توان در کوتاه ترین زمان , حداقل نیروی انسانی و کمترین بودجه عملیات تخریب را انجام داد . مجموعه تخریبکارچی با خدمات خرید ضایعات ساختمانی ، تخریب ساختمان و خاکبرداری در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • بهترین روش تخریب دیوار
  • معرفی برخی از ابزارآلات تخریب دیوار
بهترین روش تخریب دیوار

بهترین روش تخریب دیوار

بهترین روی تخریب دیوارهای آجری :

ممکن است دیوار آجری به دلیل برخی عوامل اعم از نارسایی در طرح , وارد شدن رطوبت , ترک خوردن دیوار , نشست نامتقارن , تغییر شکل آجرکاری و…  آسیب دیده و نیاز به تخریب پیدا کند همچنین روش تخریب دیوار آجری با دیگر دیوارها متفاوت باشد , بهترین روش تخریب دیوار آن هم دیوار آجری , تخریب به روش دستی است زیرا می توان هنگام تخریب آجرها را یکی یکی خارج کرد و در پروژه های بعدی از آنها استفاده نمود معمولا این دیوارها را به گونه ای تخریب می کنند که بتوان مجدد از ضایعات آنها استفاده نمود در نتیجه هنگامی که لایه گچی تخریب شد معمار آجرها را یکی یکی از دیوار خارج کرده تا برای ساخت دیوار دیگر استفاده کند و در برخی موارد آجر ها را به عنوان ضایعات به فروش رساند .

بهترین روش تخریب دیوارهای بتنی :

دیوارهای بتنی نسبت به آجری مستحکم تر بوده و نمی توان به راحتی آنها را تخریب نمود و بتن ها را سالم خارج کرد .

تخریب بتن با واتر جت

از جمله بهترین روش تخریب دیوار بتنی , روش تخریب با واتر جت است ؛ برای برش موضعی جاهایی از بتن که آسیب دیده و یا اشتباها بتن ریزی شده و یا اینکه دچار خوردگی شده باشد استفاده از واتر جت بهترین انتخاب است این روش بسیار کارآمد بوده و در کمترین زمان سطح مقطع بتنی را تخریب می کند و عیب و مشکلات دیگر روش ها را ندارد .

تخریب بتن به روش مکانیکی

در این روش با استفاده از ماشین خرد کن قدرتمند مانند چکش های برقی , کمپرسور برقی و بادی و پیکور ,  که با فشار هیدرولیکی که توسط یک موتور ایجاد می شود استفاده می شود.

تخریب بتن با مواد شیمیایی :

در این روش ماده ای شیمیایی و آبکی که تمایل به گسترش دارد در حفره ها قرار داده می شود در ادامه بتن تخریب شده به راحتی توسط دست یا جرثقیل برداشته می شود ( مانند استفاده از مواد کتراک )

بهترین روش تخریب دیوارهای روکش دار :

دیوارهای روکش دار  سختی های خود را دارند به عنوان مثال می توان گفت که دیوارهایی که کاشی کاری شده اند هنگام تخریب یک مرحله بیشتر دارند در ابتدا باید کاشی ها تخریب شوند و سپس می توان به سراغ تخریب گچ و دیوار رفت بهترین روش برای کندن گچ دیوار نیز این است که سطح را با کمی اسپری آب مرطوب نموده که باعث نرم شدن لایه های قدیمی گچ شده و روند کندن آن را نیز سریع تر می کند سپس از بخش پایین باید شروع به کندن گچ کرد برای اینکار از دسته ماله یا چکش استفاده کرده و نواحی افتاده را با کاردک جدا کنید .

بهترین روش تخریب دیوار بلوکی :

دیوار بلوکی بادوام و طولانی مدت بوده اما ممکن است به دلیل بازسازی یا ایجاد سازه جدید نیاز به تخریب داشته باشد اگر دیوار با سنگ , گچ و.. پوشیده شده است قبل از تخریب آن را با میله و چکش جدا کنید با اسکنه یا اره سنگ تراش تخریب را از بالای دیوار شروع کنید با برداشتن اتصالات ملات با پتک یا چکش برقی شروع به شکستن بلوک ها کنید و با استفاده از اره بتن شروع به بریدن بلوک ها نمایید اگر از پتک استفاده می کنید دسته پتک را به دو دست گرفته و به اتصالات گوشه های روی دو ردیف بالای بلوک ضربه بزنید تا بلوک از ملات جدا شود .

بهترین روش تخریب دیوارهای باربر یاحمال  :

بهترین روش برای تخریب دیوار باربر این است که یک ستون T شکل روی آن قرار داده تا مانع از ریزش دیوار شوید اگر دیوار باربرخارجی را بخواهید تغییر دهید باید تیرچه مخصوص را با زاویه 45 درجه به دیوار تکیه دهید با این کار می توان مانع از ریزش کل بنا شد زیرا می توان تنش های سقف را به دیوارهای باقی مانده و زمین انتقال داد هر چه دیوار باربر مورد نظر وسیع تر باشد به تعداد ستون های بیشتری برای آن نیاز است بر اساس استاندارد حداکثر عرض تخریب دیوار باربر نباید از 5 متر بیشتر شود برای تخریب دیوار باربر می توان از اره دو طرفه , چکش , اره تاجی شکل و دریل استفاده کرد اگر قصد تخریب دیوار باربر را دارید ابتدا باید با یک معمار ساختمان مشورت کنید .

هزینه تخریب ساختمان در جنت آباد چقدره  ؟

بهترین روش تخریب دیوارهای غیر باربر یا جدا کننده :

برای تخریب دیوار غیر باربر دغدغه مسائل مربوط به استاتیک ساختمان وجود ندارد زیرا این دیوارها نقش سازه ای نداشته و تنها باید اصول معمول احتیاط را رعایت کنیم برای تخریب می توان از ابزارهای سنتی دستی مانند پتک و چکش برقی , کلنگ , دستگاه برش آهن , قلم , فرغون و تراز حبابی استفاده کرد به دلیل اینکه هیچ فشاری روی دیوارهای غیر باربر نیست تخریب آنها با روش هایی مانند پتک و دریل انجام می شود .

اینکه بهترین روش تخریب دیوار چیست ؟ باید گفت امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های زیادی برای تخریب دیوار وجود دارد که با توجه به پروژه و نوع دیوار و نیز روش های موجود می توان بهترین و راحت ترین روش تخریب را انتخاب نمود به عنوان مثال امروزه برای دیوار بتنی از پیکور, دریل , هیلتی یا مواد شیمیایی استفاده می شود .

معرفی برخی از ابزارآلات تخریب دیوار

دریل بتن کن :

به کمک دریل بتن کن می توان روی دیوارهای سخت مانند بتنی سوراخی ایجاد نمود دریل بتن کن طول تیغه زیادی داشته و سوارخی با عمق زیاد در دیوار ایجاد می کند برای تخریب می توان ابتدا چند سوراخ در دیوار ایجاد و سپس با یک ضربه دیوار را تخریب کرد .

چکش تخریب :

 به کمک چکش تخریب می توان قسمت های آجری را جدا نموده و با چرکات چرخشی آن دیوار را خیلی سریع تخریب نمود .

اره افقی :

 این وسیله برای ایجاد شیار روی سطح دیوار استفاده می شود از این وسیله برای کندن گچ دیوار استفاده می کنند اما اگر می خواهید شیاری در بتن ایجاد کنید مدل قدرتمند آن را تهیه کنید .

هیلتی :

در روش مکانیکی تخریب مبتنی بر اعمال نیرو و ضربه بوده که با توجه به شرایط و ابعاد سازه بتنی می توان از آن استفاده کرد از ویژگی های هیلتی می توان به هزینه پایین در کنار سرعت کار قابل قبول اشاره کرد .

تخریب ساختمان 3 طبقه چقدر هزینه دارد  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *